Dealer Ford Olsztyn

 

Nowy Focus prezentuje całkowicie odmienione oraz lepiej wyrzeźbione nadwozie, dzięki czemu jeszcze lepiej prezentuje się na drodze. Dodatkowo udoskonalone wnętrze nadaje mu ujednolicony wygląd, co daje jeszcze większą przyjemność z jazdy. Rezultat: najbardziej zaawansowany Focus, jakiego dotąd stworzyliśmy. Te luksusowe samochody zaczną pojawiać się na drogach jeszcze w tym roku.

Model ten reprezentuje następną generację, wykorzystuje wiele znakomitych nowych technologii.
 
System SYNC 2 z ekranem dotykowym
Nowy Ford Focus będzie pierwszym modelem tej marki w Europie wyposażonym w system SYNC 2. Opracowany przez Forda zaawansowany system komunikacji obejmuje 8-calowy kolorowy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości oraz zaawansowany system kontroli głosowej, zapewniający łatwiejsze sterowanie funkcjami systemu audio, nawigacji, klimatyzacji oraz kompatybilnych telefonów komórkowych.

Nawigacja satelitarna zintegrowana z systemem SYNC 2 oferuje - po raz pierwszy w Europie - podzielony wyświetlacz z wyszczególnionymi skrzyżowaniami, funkcją odczytywania na głos nazw ulic, widoku 3D skrzyżowań na autostradzie i ciekawych miejsc oraz przewodnikiem Michelin. SYNC 2 pozwala użytkownikowi na łatwiejsze wprowadzanie wskazówek nawigacyjnych, a ponadto - korzystając z komend głosowych - oferuje możliwość odtworzenia utworów muzycznych wskazanego artysty, a także w razie potrzeby znajdzie i wyświetli listę pobliskich restauracji, a następnie wyznaczy trasę dojazdu.
 
Unowocześniony Active Park Assist
Ford Focus obecnej generacji może zostać wyposażony w system wspomagający jedynie parkowanie równoległe. System ten potrafi sam wyszukać odpowiednie miejsce parkingowe wykorzystując czujniki ultradźwiękowe i automatycznie zaparkować w nim pojazd - kierowca musi jedynie operować skrzynią biegów oraz pedałami gazu i hamulca.
Nowy Ford Focus to pierwszy model Forda oferowany z systemem wspomagającym parkowanie prostopadłe - nowa technologia Perpendicular Parking pozwala kierowcom zaparkować pojazd prostopadle pomiędzy innymi pojazdami bez konieczności dotykania kierownicy.
System Park-Out Assist pomaga kierowcom podczas wyjazdu z równoległego miejsca parkingowego. Po wybraniu przez kierowcę prawej lub lewej strony do wyjazdu, system odpowiednio obraca kołem kierownicy, natomiast kierowca kontroluje pedałuj gazu
i hamulca. Idealna pomoc, gdy twój samochód został zastawiony przez inne.
 
System Cross Traffic Alert
System Cross Traffic Alert ostrzega kierowcę podczas wyjazdu tyłem z parkingu przed innymi pojazdami, które mogą nadjechać z poprzecznego kierunku. System wykorzystuje radar o zasięgu do 40 metrów i emituje trzy różne ostrzeżenia dźwiękowe.
 
System zapobiegający kolizjom przy małych prędkościach Active City Stop
Ford unowocześnił również popularny system zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach Active City Stop, który w razie niebezpieczeństwa przygotowuje do działania układ hamulcowy, a jeśli kierowca nie zareaguje, dodatkowo redukuje moment obrotowy silnika i automatycznie aplikuje hamulce, aby zredukować siłę uderzenia. System działa do prędkości 50 km/h, podczas gdy wcześniej granica prędkości wynosiła 30 km/h.
 
Oszczędne, nowoczesne silniki
Dzięki nowym konfiguracjom układu napędowego gama odświeżonej wersji Forda Focus oferuje teraz wiele oszczędnych odmian modelu. Największą poprawę widać w segmencie pojazdów z silnikami wysokoprężnymi (19% redukcja zużycia paliwa), jednak wersje benzynowe również mają być znacznie oszczędniejsze (minus 17%).

Jako pierwszy model w Europie, Ford Focus oferowany będzie z nowym, oszczędnym silnikiem benzynowym 1.5 EcoBoost (150 KM oraz 180 KM) oraz nową jednostką wysokoprężną 1.5 TDCi (95 KM oraz 120 KM). Ponadto model Focus nadal zamówić będzie można z benzynowym silnikiem 1.0 EcoBoost (100 KM oraz 125 KM), na który w ubiegłym roku zdecydowała się 1/3 nabywców tego modelu. Motor ten otrzymał w 2012 i 2013 roku tytuł jednostki napędowej roku (ang. International Engine of the Year). Dodatkowo, Ford Focus dostępny będzie również z nową wersją silnika 1.0 EcoBoost (99 g/km CO2), która jako pierwsza odmiana niehybrydowa emitować będzie w Europie poniżej 100 g CO2 na kilometr. 
 
 
 
Więcej informacji o Nowym Focusie na stronach Ford Polska